DIN BEFRIARE LEVER

Jos 1:5 Ingen ska kunna sätta hinder i vägen så länge du lever, för jag ska vara med dig precis som jag var med Mose. Jag ska aldrig överge dig eller svika dig, när du behöver hjälp.
LEVANDE BIBELN



Detta är det löftet som Gud gav till Josua när han precis var på väg in i sin tjänst för Herren Gud. Och vet du vad, detta bibelord gäller dig i dag. Det som står här är inte bara en intresant historisk händelse, det är något så mycket mer än det. Det är ett löfte från den Gud som du tjänar. Och Gud håller alla sina löften till dig och mig.


Det står i dagens bibelord att ingen ska kunna sttå emot dig, så länge som du lever ska ingen eller inget besegra dig. Sjukdom och smärta försöker att besegra dig och mig. Offtast så klarar vår kropps imunförsvar att besegra alla tänkbara inkräcktare. Men ibland kan vår kropp inte klara av att besegra de sjukdomar som vi drabbas av. Här vill Gud gripa in och göra ett mirakel.


Nu menar jag inte att Gud inte botar oss från vår snuva eller från påssjuka. Gud kan och vill bota oss från alla våra sjukdomar. Han botar inte bara de svåraste sjukdomar. Gud är lika villig att bota skoskav som han är villig att bota cancer.


När Gud har helat dig, berätta då för andra om vad Gud har gjort. Tänk inte så här: "Det var ju bara en spricka i min fot, det var ju inte cancer jag blev botad från." Gud vill att du ska berätta för andra om vad Gud gjort för dig. Han längtar efter att du och jag vittnar (berättar) för andra om vad Jesus gjort i vårt liv.


Gud är på din sida, han är fortfarande "Herren som gör oss friska." Gud älskar dig, han har omsorg om dig. Han har lovat dig att så länge som du lever så ska ingen kunna besegra dig. Glöm då inte att Gud inte sagt att du aldrig ska ha problem. Det kanske ser illa ut just nu, men ditt liv är inte över. Håll fast vid Guds löften, tro och hoppas på Gud. Han har din läkare, försörjare och befriare.




© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0