HERREN ÄR GOD

Nahum 1:7 Herren är god mot dem som hoppas på honom, han är ett värn på nödens dag, han tar sig an dem som flyr till honom.

 

Du och jag vi tjänar en god Gud som har omsorg om oss. Han är inte en Gud som inte bryr sig, han har tvärtom så stor omsorg om oss att han lät sin egen son dö i vårt ställe. Det är en sådan Gud som du och jag tjänar.

 

Bibeln är full av löften från Gud till dig och mig. Och gång på gång så säger Gud just detta till oss. Och vi får lära oss då vi läser bibeln att Gud inte kan ljuga, han kan inte ta tillbaka vad han en gång har lovat dig och mig. Detta skulle vara rakt emot Guds natur.

 

Vad står det då i dagens bibelord? Det står att Gud är god mot dem som hoppas på honom, det betyder att Gud är God mot alla de som litar på att Gud kommer ta hand om dem. Litar du på att Gud kommer ta hand om dig och hela ditt liv? Ja, då kommer han också att göra det.

 

Gud lovar dig i detta ord att han ska vara ditt beskydd på nödens dag. Lägg märke till att Gud aldrig lovar dig att du aldrig kommer få problem. Gud har aldrig lovat dig att du alltid kommer ha frid och glädje runt omkring dig. Men däremot har Gud lovat dig att då olycka kommer mot dig, då kommer han att vara ditt beskydd.

 

Gud har också lovat dig att han kommer ta hand om dig då du tar din tillflykt till honom. Du och jag har en rättighet att kunna fly till Gud, en rättighet att kunna komma inför hans ansikte och be honom om hjälp i rätt tid, då kommer Gud ge dig hjälp i rätt tid.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer
Postat av: Mai-L.

JA Gud er bare GOD!!!

2010-02-02 @ 10:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0