JESUS ÄR LIVETS FURSTE

Joh 10:10 Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Men jag har kommit för att ge liv, och liv i överflöd.

 

Jesus kom hit till jorden för att ge dig liv, inte bara en liten uttorkad bäck av liv. Nej, han kom för att ge dig överflöd av liv. Har du någon gång sett storforsen i Norrland? Det är en så kraftig ström av vatten där att om man faller ned i vattnet så tar man sig aldrig upp igen. Jag ska försöka lägga ut en bild av storforsen längst ned i denna blogg.

 

Jag tror vi aldrig kommer fatta omfattningen av livet som strömmar ut från Guds tron. Om du och jag tar vår tro på allvar, och lever riktigt nära Jesus, där finns det strömmar av liv att hämta, där finns det strömmar av levande vatten att hämta

 

Jag förstår att alla som läser detta kanske inte är med i en stark och aktivt församling, men du kan komma inför Guds tron och hämta liv, kraft och styrka. Glöm aldrig att Gud är Herren den alltid närvarande. Du kanske inte känner Guds kraft här och nu, du kanske inte ens känner den varje dag. Men Gud är ändå nära dig. Jag tror vi kristna ofta baserar vårt liv med Jesus på känslor. Vi tror av någon anledning att Jesus inte är nära oss vid en specifik situation, bara för att vi inte känner hans närvaro. Men Gud har lovat dig att han aldrig ska lämna dig, att han aldrig ska överge dig. Han går med dig rakt genom hela livet. Han är vid din sida även om du känner honom eller inte.

 

Vi kan i dagens bibelord läsa om tjuven, tjuven är ett annat ord för Djävulen. Och Djävulen kommer bara för att stjäla, slakta och döda i ditt liv. Det finns väll egentligen inget som är underbart med detta. Men det underbara är att Jesus har besegrat Djävulen. När Jesus gav sitt liv frivilligt och gratis på korset. Då avväpnade han Djävulen, och Jesus besegrade Djävulen.

 

Vi kristna kan ibland vara överdrivet rädd för Satan, vi behöver inte vara rädd för honom, för han är redan besegrad. Det enda vapen som satan kan använda mot dig och mig är lögnen. Han kan säga att Gud inte vill göra dig frisk, han kan säga att Gud inte vill svara på dina böner. Men detta är inte sanningen. Sanningen är att Jesus lever, sanningen är att Jesus älskar dig, och sanningen är att han både vill och kan göra dig frisk.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010

 


Kommentarer
Postat av: sökmotoroptimering

duktig

2010-02-10 @ 19:35:52
URL: http://www.vixdar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0