RÄDDAD UPPRÄTTAD OCH FRI

Ps 30:4 Herre, du förde mig upp ur dödsriket, du gav mig liv, du räddade mig från graven.

Detta är en del av den sång kung David sjöng till Gud under templets invigning. Han ärade och upphöjde Gud för vad Gud hade gjort för honom. Vi kan läsa i bibeln om att Gud gång på gång räddade kung David från en säker död.

Just detta bibelord står inte i bibeln av en slump. Jag är övertygad om att Gud vill säga någonting till oss genom detta bibelställe.

Du kanske nyligen fått ett negativt besked från din läkare, kanske det är sagt att du eller en nära annhörig snart kommer att dö. Men då vill jag uppmuntra dig att inte ge upp. Det är nämligen inte sjukvården som har det sista ordet. Det är Gud som har det sista ordet. Och Gud talar liv, frid och styrka över dig och din familj.

Jag minns mycket väl hur min doktor en dag sa att jag bara hade två månader kvar att leva. När jag hade kommit hem bad jag till Gud om nåd, jag bad att jag skulle få leva. Sedan tog jag upp min bibel och läste två olika bibelord, jag läste dem högt, om och om igen, i ca 45 minuter. När jag hade läst dessa bibelord så länge så kände jag hur min hälsosituation vände. Jag kännde hur jag fylldes av strömmar av liv, kraft och styrka.

Du kanske är i en liknande livssituation, du kanske just nu känner hur livet rinner ut ur dig. Då vill jag uppmana dig att ta upp din bibel och läs det ordet som kanske Gud har gett dig. Läs det inte en eller två gånger. Läs det om och om i gen i många minuter. När du och jag talar ut vad ordet säger, då händer det saker. Vi kanske inte ser dem med våra fysiska ögon, men något händer.

Så ge inte upp när det kommer till ditt mirakel. Fortsätt att tro även om du inte ser. Joh 20:29 "Saliga är de som tror, fastän de inte ser."




© Jimmy Larsson Uppsala 2010





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0