ATT HÅLLA GUDS BUD

5 Mos 7:9 Så skall du veta att endast HERREN, din Gud, är Gud, den trofaste Guden som håller fast vid sitt förbund och sin nåd i tusen släktled, när man älskar honom och håller hans bud.

Den Gud som du och jag tjänar är en trofast Gud, det är vad han säger om sig själv. Han är trofast och han håller allt vad han har lovat dig och mig.

Gud har på flera ställen i ordet lovat dig hälsa, han har lovat dig att han både vill och kan göra dig fullständigt frisk. Du kan läsa det i Jesaja 53;5, 1 Petr 2:24, matt 7:7, Mark 11:24 Mark 16:16-18, Joh 14:12, Jakob 1:17, Hebr 13:8 och många fler bibelställen.

När du och jag älskar Gud av hela vårt hjärta, och håller fast vid hans bud, det är då som han håller fast vid sina löften. Vi som troende kan inte leva hur som hälst, och tro att Guds välsignelser ska vara över oss bara för att vi är troende, det är inte vad Gud har lovat oss. Men han har lovat oss att han skall hålla fast sitt förbund till oss, då vi älskar honom och håller hans bud. Nu menar jag inte att du ska leva ett lagist liv. Du kan älska Gud av hela ditt hjärta och hålla Guds bud utan att vara lagisk. Precis som du kan älska ditt barn utan att vara lagisk, så kan du älska Gud och hans bud utan att vara lagisk.

Glöm aldrig att Gud älskar dig, han har älskat dig först, redan i moderlivet så hade han en plan för ditt liv. Hans plan för dig och mig är bland annat att vi ska vara friska och må bra.


© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0