GLÖM ALDRIG GUDS GODHET

Ps 103:1-2 Av David. Lova HERREN, min själ, ja, hela mitt inre skall prisa hans heliga namn! Lova HERREN, min själ, och glöm inte alla hans välgärningar, han som förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdomar,

 

I dagens bibelord så uppmanas vi att prisa Gud. Du och jag, vi har alltid något att tacka Gud för. Det finns alltid någonting att tacka Gud för, oavsett hur din livssituation ser ut nu, så tacka ändå Gud för vad han gör och har gjort för dig. Om inte annat så kan du tacka Gud för att han lät sin egen son dö i ditt ställe, tacka honom för att han har räddat din själ från att gå evigt förlorad.

 

Glöm inte bort allt det goda Gud gjort för dig, ja, det säger psalmisten David i dagens bibelord. Han uppmanar oss att aldrig glömma vad Gud gjort för dig, allt det goda han har gjort för dig. När Gud gör något för mig eller ger mig ett bibelord eller ett tilltal, då brukar jag skriva ned det i en anteckningsbok. Där skriver jag det datumet då Gud talade, vad han sa och vilket bibelord jag fick. Då kan jag i tuffa tider gå tillbaka till det jag skrev, glädjas och tacka Gud för vad han sade och gjorde där och då.

 

Psalmisten David fortsätter att skriva; ”han som förlåter dig alla dina synder, och botar alla dina sjukdomar.” Detta är en verklighet, det är vad Gud kan och vill göra för dig. Han förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdomar.

 

Jag tror att Gud vill att löftet om helande ska vara något vi tror på utan att tvivla. De flesta av os är övertygade om att Jesus förlåter oss alla våra synder, och det är ju verkligen så, han förlåter oss alla våra synder. Men jag tror att Gud vill att vi på samma sätt ska vara övertygade om att Gud vill kan och kommer att göra oss friska. Jag tror att Gud vill att vi ska förstå i våra hjärtan att helandet redan tillhör oss. Vi behöver inte vänta på helandet, det är redan givet till oss. (sa Jes 53:5)

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0