HAN VILL

Matt 8:2-3 Då kom en spetälsk *fram och föll ner för honom och sade: "Herre, om du vill, kan du göra mig ren." Jesus räckte ut handen och rörde vid honom och sade: "Jag vill. Bli ren!" Genast blev mannen ren från sin spetälska

Allt för många Kristna frågar sig själva om det verkligen är Guds villja att bota sjuka. Om vi studerar skriften så kan vi klart och tydligt se att det är Guds villja att bota sjuka. Inte en enda gång säger Jesus att han inte kan eller inte vill bota den sjuka. Han var alltid på hugget när det gällde att bota sjuka.

Hebr 13:8 Jesus Kristus är den samme, i går och i dag och i evighet.

Jesus är likadan i dag. Han är även i dag på hugget när det gäller att bota sjuka. Vi kan inte läsa på ett ända ställe i bibeln att Jesus valde att inte bota sjuka, vi kan inte läsa en enda gång att Jesus säger till en sjuk, nej, jag kan inte bota dig. Däremot kan vi läsa om då Jesus var i sin hemstad, skriften säger att han inte kunde göra några mirakler där, och han förebrådde dem för deras otro.

Jesus är likadan i dag, han vill och han kan bota dig. Han väntar på att du och jag ska sträcka oss ut i en övertygelse om att miraklet redan är vårt, och i tro och övertygelse greppa tag om vårt mirakel.

I dagens bibelord så talar Jesus klartext då han fick frågan om han ville göra den sjuke frisk. Jesus var mycket tydlig här. Han sa; "Jag vill" rörde vid mannen, och mannen blev fullständigt frisk.

Nu säger skriften att Jesus inte har anseende till person, han är inte partisk. Han vill även göra dig frisk. Så ge inte upp. Fortsätt att tro och hoppas på ditt mirakel.

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0