ATT HOPPAS PÅ GUD

Jes 40:29-31 Han ger den trötte kraft och ökar den maktlöses styrka. Ynglingar kan bli trötta och ge upp, unga män kan falla. Men de som hoppas på Herren får ny kraft, de lyfter med vingar som örnar. De skyndar iväg utan att mattas, de färdas frammåt utan att bli trötta.


Vi går alla igenon tuffa omständigheter genom vårt liv. Och ibland kommer verkligheten i kapp oss, kanske kommer verkliogheten i kapp oss då vi som minst anar det, eller då vi som minst önskar det. Men Gud har lovat dig och mig att han alltid ska vara nära oss. Och i dagens bibelord så lovar han oss att han ska styrka oss.


Har du någon gång kännt dig så maktlös, så kraftlös att du varken vet in eller ut, kanske är du mitt i en sådan livssituation nu. Kanske inte några ord eller några handlingar kan trösta dig. Men du vill jag att du ska veta att Gud är med dig. Mitt i all kaos så står ändå Jesus vid din sida. Du kanske inte känner hans närvaro, men han är ändå där.


Jag tror att vi kristna ibland missar målet totalt. Vi kan ibland tro att Gud har lämnat oss bara för att vi inte känner hans närvaro i vardagen. Men Jesus sa inte; "Där du känner min närvaro, där är jag." Nej, det han har sagt till oss är detta: "Där det sammlas två eller tre människor i mitt namn, där är jag mitt i bland dem."


När du är på din bönegrupp, då samlas ni i Jesus namn, och då är Jesus mitt i balnd er. Och där Jesus är där kan han och vill han göra under och tecken. Där vill han bota våra sjukdomar och ta bort våra smärtor. Jag tror att om du och jag färväntar oss mer av Jesus då vi samlas i hans namn, då kommer han göra så mycket mer mitt i bland oss


Lite längre ned i dagens bibelord står det att Gud ger kraft och styrka till de som hoppas på Herren. Vad betyder då hoppas, är det en tveklös chansning? Knappast! Att hoppas på Herren är att lita på att han har allt under kontroll, och inte bara att han har allt under kontroll, utan att han kommer årdna det till det bästa. När du tar det steget ut i tro på Gud, då ger han dig kraft och styrka.


Gud älskar dig, han vill att du och jag ska lita på honom, och sätta vår tro till Gud. Gud kan och vill hela dig. Gud kan och vill ge dig styrka och gå vidare med Jesus. Helande är en möjlighet för dig.






© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer
Postat av: .

Wow. Det känns som att Gud pratar med mig genom din blogg. Jag vet inte ens hur jag hamnade här.

Läkarna har berättat för min mamma att de misstänker en cancertumör i njuren. Imorgon tisdag ska hon opereras tidigt. Jag har varit så rädd och nästan gett upp hoppet men idag känner jag mig starkare än någonsin, speciellt efter att ha läst din blogg. Tack Gud för en person som dig.

Jag tror på min Jesus och litar på att han vakar över henne imorgon under operationen och väcker henne frisk utan biverkningar.

Men jag behöver även din hjälp, jag vill att även du ber för henne. Jag vet inte vem du är, men känner Jesus i mig.

2010-03-16 @ 02:15:07
Postat av: BLOGGHELANDE

Jag ber till Gud för din manna och för dig. Vi får tro och hoppas på att Gud griper in och gör ett mirakel.

2010-03-16 @ 18:00:28
URL: http://helande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0