GUDS ANDE

Rom 8:11 Ja, om Guds ande, som uppväckte Jesus Kristus från det döda, bor i er, skall Gud en dag också göra era dödliga kroppar levande igen, eftersom hans ande bor i er.

 

Om du har tagit emot Jesus Kristus som din frälsare och Herre, då bor Den Helige Anden på din insida. När du och jag blev frälst så tog vi emot Guds ande i vårt liv.

 

Kan du förstå detta? Att den ande (Den helige anden) som uppväckte Jesus från det döda, bor på din och min insida. Den kraften som gjorde Jesus levande igen, den kraften finns på din och min insida. Jag tror att du och jag inte fattar hur stort detta egentligen är. Tänk dig vilket privilegium (privilegium betyder ”Särskild förmån) Gud har gett dig och mig.

 

När det är som tuffast för mig i livet, och då omständigheterna och förtvivlan slår mot mig, då brukar jag tänka på detta löfte som Gud har gett oss. Att Guds ande bor på min insida, och han bor på din insida också. Tänk dig detta, att samma kraft som uppväckte Jesus från det döda bor på din insida, det är inga små saker. Det är en enorm kraft.

 

När vi under en lång tid stått i tro för vårt mirakel så kan vi bli trötta, vi kanske till och med vill ge upp. Men jag är övertygad om att Gud vill ge dig kraft och styrka att fortsätta att tro och hoppas på ditt mirakel.

 

När det är tufft, och när omständigheterna skriker mot dig. Tänk då på detta, glöm då inte bort vad du har på din insida. Den Helige Anden finns på din insida. Han förmår att göra mycket mer än vad du och jag vågar be till Gud om.

 

Jesus har omsorg om dig, han älskar dig, han dog på ett kors för att du och jag skulle kunna ta emot hälsa och liv.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0