HAN ÄR HERREN DIN LÄKARE

Jer 30:17 Ty jag skall låta dig tillfriskna och läka dina sår, säger Herren.


Både boken Jeremia och boken Jesaja är böcker som i svåra tider har styrkt och tröstat mig mycket. I tider av turbulens så har jag genom dessa båda böcker fått hjälp at lyfta min blich och se på Jesus.


Du och jag, vi kommer alla gå igenom svåra tider. Gud har aldrig lovat oss att livet alltid kommer att leka, att vi alltid kommer vara på höjden av vårt liv. Men Gud har lovat oss att då vi går genom elden, då vi går genom vattenströmmarna, då kommer Gud vara med oss. Han kommer där styrka oss så att vi orkar gå vidare.


När du och jag går igenom tuffa omständigheter då har vi i stora drag två val som vi kan välja.


1) Vi kan välja at ge upp, att drivas med av varge vindkast i vårt liv.

2) Vi kan välja att se på Jesus och fortsätta att kämpa.


I dagens bibelord så lovar Gud oss att han ska låta oss tillfriskna, och han lovar oss att han ska läka våra sår. Det står inte att detta kommer att ske på fem minuter, det står bara att det kommer att ske. Här har du och jag ett val. Vi kan välja att ge upp, och vi kan välja att fortsätta att kämpa. Hur gör jag då om jag vill fortsätta att kämpa? Jo, du proklamerar och bekänner de ord som Gud en gång gett dig. Har du inte fått tag på ett ord från Gud, ta då tid och sök hans ansikte. Utgjut ditt hjärta inför Jesus, och berätta för honom att du vill ha ett ord från Gud, ett löfte från den högste som du kan stå på.


Gud älskar dig, han vill låta dig tillfriskna. Han både villl och kan göra dig fullständigt frisk. Det finns ingen tvekan hos Gud om han vill eller kan hela dig. Gud är fortfarande Herren din läkare i dag. Han är och kommer alltid att vara Herren din läkare.





© Jimmy Larsson Uppsala 2010




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0