INFORMATION 10-05-10

Jag har börjat gå över till min nya blogg, med en helt ny bloggadress. Men jag har upptäckt att flera fortsätter komma hit och läsa. Ni är välkommen att komma in och läsa min nya blogg, med helt ny utseende. adressen är http://jimmylarsson.nu

Men jag skriver även dagens inlägg här. 
 

Apg 8:5-8 Filippos, till exempel, gick till staden Samaria och berättade för människorna där om Kristus. Folket lyssnade uppmärksamt till vad han hade att säga när de såg de märkliga under han gjorde. Många onda andar drevs ut och lämnade sina offer under högljudda rop, och många som hade varit förlamade eller handikappade på annat sätt blev botade. Därför blev det stor glädje i den staden.

 

Det är inget ovanligt att just detta händer då man kommer in i ett land eller en stad och predikar Jesus Kristus för folket. Människorna på dessa ställen brukar vara öppna och hungriga efter Jesus då de får höra om honom. Och det är då inget ovanligt att under och tecken sker.

 

Varför händer då detta inte i Sverige? Jag tror det främst handlar om människors attityd, och människors förväntan. Om folket inte förväntar sig någonting, då kommer något att ske, men om folket tror att det som predikas bara är svammel, då kommer förmodligen inga stora under och tecken ske.

 

Jag tror absolut att Jesus vill göra detta i Sverige i dag. Jag tror han vill bota sjuka, jag tror han vill befria de bundna. Men frågan är om du och jag ger Gud spelrum. Vi behöver ta ett steg åt sidan och tillåta att Gud gör det han vill och då han vill det.

 

Om du står i tro för helande så vill jag uppmana dig att studera skriften, att studera ämnet helande. Läs i bibeln om de som blev helade, läs gärna vittnesbörd om helande. Be till Gud om helande, bekänn och proklamera ut vad Guds ord säger om helande. Jag tror att det är så att då vi gör detta, då förbereder vi vårt hjärta för vad Gud vill.

 

Gud vill verkligen bota dig, han vill ta bort all sjukdom och smärta från dig. Han både vill och kan befria dig från det som hållit dig fången. Vare sig det är tobak, alkohol, sex eller droger. Det Jesus sätter fri, han blir verkligen fri. Nu betyder det inte att det inte är en kamp att bli fri från dessa saker. Ibland kan man få kämpa rejält, men ibland kan man bli fri relativt lätt. Det jag menar är detta; ”Jesus kan inte sluta missbruka åt dig, det är något du måste göra själv.” Men tron på Jesus kan ge dig styrka och motivation att sluta missbruka.

 

Gud vill också göra dig frisk. Du kanske har blivit sjuk för att du missbrukat. Men då vill Gud gripa in i ditt liv och göra dig fullständigt frisk. Tänk inte så här; ”Jag har missbrukat, så jag får skylla mig själv. Nej, tänk då istället på vad Jesus gjort för dig, det var dina synder, misslyckanden och sjukdomar och smärtor som Jesus bar på korset. Han älskar dig, han har skapat människan till sin avbild, friska fri och utan fel. Och nu har Jesus betalat priset på korset för att du ska kunna vara frisk och fri.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0