TRO PÅ HERREN JESUS SÅ BLIR DU RÄDDAD.

Matt 9:18-31

18 Medan Jesus talade till dem, kom en synagogföreståndare och föll ner för honom och sade: "Min dotter har just dött. Men kom och lägg din hand på henne, så får hon liv igen."

19 Då steg Jesus upp och följde honom, och hans lärjungar gick också med.

20 Och se, en kvinna som hade lidit av blödningar i tolv år närmade sig Jesus bakifrån och rörde vid hörntofsen på hans mantel.

21 Hon tänkte: "Om jag bara får röra vid hans mantel blir jag frisk."

22 Jesus vände sig om, och då han fick se henne, sade han: "Var vid gott mod, min dotter. Din tro har frälst dig." Och från det ögonblicket var kvinnan botad.

23 När Jesus kom fram till synagogföreståndarens hus och såg flöjtblåsarna och folkskaran som höll dödsklagan,

24 sade han: "Gå härifrån! Den lilla flickan är inte död. Hon sover." Då hånskrattade de åt honom.

25 Men så snart folket hade visats ut, gick han in och tog flickans hand, och hon steg upp.

26 Och ryktet om detta gick ut över hela det området.

Jesus botar två blinda och en stum

27 Då Jesus gick därifrån, följde två blinda efter honom och ropade: "Förbarma dig över oss, Davids son!"

28 Och när han kom hem, gick de fram till honom. Jesus frågade dem: "Tror ni att jag kan göra detta?" De svarade: "Ja, Herre."

29 Då rörde han vid deras ögon och sade: "Som ni tror skall det ske med er."

30 Och deras ögon öppnades. Jesus sade strängt till dem: "Se till att ingen får veta detta."

31 Men de gick ut och spred ryktet om honom i hela det området.

 

Jag tycker att denna berättelse om Jesus är helt fantastisk. Jesus är alltid lika öppen att bota sjuka.

 

Har ni tänkt på en sak angående detta bibelord? Jesus sade inte Nej till att uppväcka den döda flickan. Han sade inte; ”Nej, jag har ingen kraft kvar.” Han sade inte: ”Nej, nu är min arbetsdag slut. Nej, han tog emot folket alla dygnets timmar. Vi kan läsa i Johannes evangeliets tredje kapitel om hur Nikodemus kom till Jesus mitt i natten för att fråga Jesus några frågor. Han vågade tydligen inte komma till Jesus på dagen. Och Jesus visade inte bort honom, han undervisade istället Nikodemus, och svarade på alla hans frågor.

 

Jesus blir aldrig för trött för att hela, han säger aldrig till oss; ”Kom tillbaka i morgon, för jag har redan uppfyllt min kvot.” Nej, Jesus han tar alltid emot dig, han vill alltid bota dig, ta bort sjukdom och smärta från dig.

 

Till sist. Jesus sade till föräldrarna som hade förlorat sin flicka, Jesus sade till dem; ”Var inte rädda, tro bara.” Och jag tror Jesus säger samma sak till dig i dag: ”Var inte rädd (ditt namn) tro bara.

 

Fäst dina ögon på Jesus, fokusera dina ögon på Jesus som är svaret på ditt mirakel, fokusera inte på problemet, då rinner din kraft ur dig. Fokusera istället på Jesus. Trons uppfinnare (Upphovsman) och fullkomnare.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0