VAR INTE RÄDD!

Jes 41:13 Ty jag är Herren, din Gud, som fattar din högra hand och som säger till dig. Frukta inte, jag hjälper dig.

 

Gång på gång säger Gud till oss i sitt ord att vi inte ska vara rädda. Gud vill nämligen inte att du och jag ska vara rädda. Och det finns en enkel anledning till detta. Om du är rädd, då fokuserar du på problemet, det du är rädd för. Men Gud vill inte att du och jag ska fokusera på problemet, han vill att vi ska fokusera på Jesus, på alla de löften Gud har gett oss i sitt ord.

 

Gud har lovat dig att han alltid ska vara med dig, han har lovat dig att han aldrig ska lämna dig. Han säger i sitt ord att han kan och vill göra dig frisk, det är Guds vilja.

 

Gud har aldrig lovat dig att du aldrig någonsin kommer att ha problem, men han har lovat dig att han är med dig mitt i allt elände. Gud går med dig genom elden, han går med dig genom strömmarna av vätten (Jes 43:1-3).

 

Gud älskar dig, han vill att du och jag ska vara friska. Han både kan och vill ta bort sjukdom och smärta från oss. Så ge inte upp när det gäller ditt mirakel, fortsätt att tro och hoppas på Jesus. Han älskar dig och han vill det bästa för dig.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0