TRYGGHET

Jes 41:10 Frukta inte, ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud. Jag styrker dig, jag hjälper dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand

 

Jesaja är en bok som är full av tröst och uppmuntran. Många gånger har jag funnit tröst och uppmuntran i denna bok. Och jag vill uppmuntra dig att finna din tröst och uppmuntran i denna bok. Särskilt från kapitel fyrtio och framåt.

 

Gång på gång så uppmanar Gud oss att vi inte ska vara rädda. Och det finns en anledning till att han inte vill att vi ska vara rädda. Om du är rädd så fokuserar du på problemet istället för att fokusera på Jesus.

 

Jesus har lösningen på det du fruktar för. Gud vill att du ska fästa dina ögon på Jesus, och på de löften om hjälp som han har get till dig och mig.

 

När du och jag är attackerad av sjukdom i vår kropp, då kan vi lätt bli ledsna och uppgivna. Vi kan känna oss som om vi är ensamma i den här världen. Men jag har glada nyheter till dig. Du är inte ensam, Jesus är med dig, han vet vad du går i genom. Oavsett vad som händer här och nu, så är Gud på din sida. Han vill trösta dig, hjälpa dig och vägleda dig. Det värsta du kan göra i en katastrof är att behålla ditt elände för dig själv. Prata med någon, be till Gud med någon.

 

Jesus är med dig, han är med dig i ditt lidande. Så fäst dina ögon på honom, han både vill och kan hjälpa dig.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0